Zaman Dahulu Sudah Lepas, Zaman Sekarang Menjelma

Saturday 25 September 2010


Sumber dari Google

Sudah beberapa bulan matdin duduk kat batu pahat ni sudah rasa macam beberapa minggu sahaja rasanya.. Bukan apa, kerja yang dahulunya sedikit semakin lama semakin banyak dan datang dengan mendadak untuk disiapkan. masa yang digunakan selama beberapa bulan ni seolah-olah tidak cukup untuk menyelesaikan kerja yang baru beberapa minggu. Apakah masalah yang timbul ni ha??

Macam-macam kerenah budak-budak zaman sekarang yang berperangai pelik yang rasanya jauh sekali berbeza dengan budak-budak zaman dulu (kata orang-orang tua). Budak-budak zaman dulu memang berdisiplin dan mengikut apa yang dikatakan oleh guru. Jauh sekali dengan zaman sekarang dimana kerja-kerja yang diberikan oleh cikgu atau pensyarah susah sekali nak disiapkan. hehe... Matdin pun sama jugak tu hehe..

Kalau sudah jenis zaman sekarang tu jangan buat-buat tak sedarlah ya sebab kalau nak dibezakan dengan waktu persekolahan dahulu pun sudah nampak perbezaannya. Kalau dahulu rajin je nak siapkan kerja sekolah tapi sekarang sudah malas. Masa sekolah dahulu selepas habis waktu sekolah je, lepas balik surau je mesti siapkan kerja sekolah dahulu. Memang ramailah yang jenis macam tu. Tapi apabila sudah masuk universiti ni semuanya sudah berubah. Nak siapkan kerja memang mudahlah. Palagiat yang berleluasa inilah yang buatkan orang semakin malas pulak hehe...

16 comments:

suka_haha said...

mungkin disebabkan oleh perkara-perkara lain yang melalaikan tak matdin? ye la, dahulu tak ada internet, sekarang sudah ada, bertambah malas la manusia? huhu. cuba-cuba mengawal rencana kegidupan ya matdin!

suka_haha said...

yela.. macam tulah nampak gayanya hehe...

suka_haha said...

jadi cikgu ke bro? sabar, jadi guru ni sangat besar jasanya...mesti semangat time ngajo, InsyaAllah pelan2 akan ada ramai yang menghargainya. yg pnting sabar dan tabah :)

suka_haha said...

belum jadi lagi ni hehe.. kalau boleh jadi tu jadilah nanti hehe...

suka_haha said...

tu pasal ramai cikgu lelaki mula jadi hulk kot skrg..x leh tahan perangai budak2

suka_haha said...

cikgu pun berevolusi sekali tu hehe...

suka_haha said...

hari ni cikgu pun kne tumbuk...smakin pelik je budak2 skola zaman skrg...pensyarah pun kena gelakkan skrg ni..tak hormat langsung org yg bagi ilmu kat dia..haihhh

suka_haha said...

kadang-kadang mak dengan ayah pun buat-buat tahu je.. ada yang serahkan bulat-bulat kat guru je.. kat umah diorang tak didik pun.. tengok orang jugak tu... bukan semua.. ada jugak yang elok..

suka_haha said...

dulu lain..sekarang lain...:)

dulu bujang..sekarang matdin da berpunya...hehehehe..ooopppsss...

suka_haha said...

dulu bujang sekarang tak kawen lagi

suka_haha said...

dulu mak bapak amik kesah..skang nie..sme je mak n anak..hohoh

suka_haha said...

dah terikut-ikut dengan cara orang luar kan.. semua nak canggih.. Bila jadi orang baik mesti ada yang cakap macam kuno.. ketinggalan zamanlah..

suka_haha said...

piang!! terkena cuping telinga sendiri.. hahaha..

suka_haha said...

tula pasal haha...

suka_haha said...

eh, x terasa..x terasa...(muka merah dh)hahaha

suka_haha said...

hahaha... muke je? telinga? haha...