Kuali dan Sodek

Thursday, 2 December 2010


Dimana ada kuali disitu ada sodek. begitulah perumpamaan yang boleh dibuat ketika sedang menggoreng ikan. Sebenarnya kalau nak menggoreng tidak semestinya nak kena guna kuali tetapi kita masih boleh menggunakan kepala otak kita sendiri hehe..

Kalau sudah musim exam sekarang ni.. eh silap.. kat tempat matdi je kot sekarang ni.. tempat lain mungkin sudah lama habis dah ni.. Kalau kena pulak paper yang nak dijawab tu banyak berdasarkan pemahaman kita tu, kena goreng sampai ranguplah jawabnya hehe.. Tetapi kalau nak goreng pastikan kena sediakan kuali dah sodek dulu dalam kepala tu hehe..

semasa tengah menggoreng tu jangan goreng sedap sangat sebab nanti boleh hangus(tak cukup masa) lak nanti haha.. Kena agak-agak dah la.. sampai garing pun sudah cukup baru enak dimakan. Kalau sudah hangus, nanti hangus pulak markah tu nanti sebab x siap soalan yang lain kekeke...

Agak-agak korang, Kalau korang dapat kuali dengan sodek, korang nak goreng apa? hehe... goreng nasi ke?yam ke? Ehh!! mengarut lak hehe.. Cerita pasal exam ni, kalau korang goreng tu, agak-agak hangus ke garing? kekeke... matdin pun tak tahu matdin goreng sampai garing ke hangus. Matdin risau tak masak terus je hehehe...

10 comments:

one2paii said...

haha..kalo gua la goreng jerk..mesti kua pizza..goreng jerk..mesti siap chicken chop..semua cepat2 jerk..order..haha

M a W a D D a H said...

kalau adah, nak goreng sampai sedap..xmo la hangus atau garing...

kalau sampai sedap, markah pun sedap...hehe

suka_haha said...

@one2paii
wahh!! boleh buat duitlah kalau macam tu.. senang sangatlah nak buat duit kalau macam tu jer.. boleh matdin beli one2paii sebuah kekekeke...

suka_haha said...

@M a W a D D a H
oo.. bolehlah matdin makan sekali kekeke...

iszieylyanziy said...

order kn ag sng,,hahaha,,tp ade x org menggoreng gune senduk?hahaha..bukan sodek??jeng4x

suka_haha said...

@iszieylyanziy
kalau buat gulai ikan bolehlah guna senduk kot hehehe.. matdin jawab soalan tak ni ek? hehe..

She's retarded said...

sodek tu pe?

suka_haha said...

@She's retarded
ala.. sodek yang orang buat goreng ikan tulah hehehe...

Abu Luqman said...

kadang kadang dipanggil senduk lebih pada kuah.hehe

suka_haha said...

@Abu Luqman
ha.. betul-betul hehe..