Masuk Sana Masuk Sini Kemalangan Terjadi Di Sini

Thursday 16 December 2010




Masuk sana masuk sini selit sana selit sini sambil mencari lorong yang boleh diselit. Begitulah suasana matdin ketika nak masuk ke kawasan uthm pada hampir tengahari konon-kononnya nak tolong orang buat kerja Tetapi bila sampai kat dalam pertolongan kami sudah tidak diperlukan sebab macam sudah setel jer hehe..

Berbalik kepada tajuk asal ni, sebenarnya peristiwa selit menyelit ni berlaku disebabkan terjadinya kesesakan lalulintas di jalan parit raja menuju ke Batu Pahat. Kejadian ini berlaku disebabkan oleh kemalangan jalan raya yang melibatkan sebuah lori minyak dengan sebuah motosikal dimana motosikal tersebut telah mati enjinnya.


Apabila ditanya kepada seorang penunggang motosikal yang kebetulannya mandapat khabar berita daripada saksi kemalangan kot, beliau berkata bahawa penunggangnya masih hidup dan semasa matdin sampai ke tempat kejadian, matdin tak nampak mangsa kemalangan tu pun. Entahlah matdin pun tak tahu dah balik rumah atau ke hospital atau ke balai polis berdekatan.

Untuk cerita yang lebih lanjut korang boleh rujuk kat belog mangges yang kebetulannya menjadi penunggang dan matdin sebagai pembonceng yang melakukan aksi selit menyelit dan masuk sana masuk sini.

12 comments:

naz. said...

laa.. matdin duk batu pahat ke??

Seri Bahasa said...

pandu cermat jiwa selamat. ikut hati mati, ikut rasa binasa.

Anonymous said...

@AzwaZynal
Study jer kat Batu Pahat tapi asal terengganu hehe..

Anonymous said...

@Seri Bahasa
Iyelah kak.. hehe..

mie said...

itu bahayanya..
hati-hatilah di jalan raya

Anonymous said...

@mie
Selalunya penunggang motosikal lah yang teruk.. kena bali motosikal batulah jawabnya hehe

zuzairi said...

mat din...kena bt lampu isyarat kt simpang 2...bhaye simpang tu..

Anonymous said...

@zuzairi
Accident tu bukan kat simpang pun hehe.. Jalan lurus jer..

U.Y.A said...

org tganu kahh???

Anonymous said...

@S.U.R.I.A.
Yela hehe..

muny lily said...

kmlgn mmg x brbau...moga mngsa selamat..bakal pak mentua cik pon bru2 ni eksdn dgn treler sb treler 2 ingt die kancil kot nak selit2

Anonymous said...

@cik lola
Bapak mertua cik lola tu ok tak?